Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

8 komentářů

marek1300
zdravím,
měl jsem vybrané auto jako ojetinu a to Ford Mondeo od r.2004, které mi vycházelo v poměru cena/spolehlivost/užitná hodnota+hoedně prostoru - nejlépe a které bych již koupil, nebo nechal předělat na LPG.

Zjistil jsem ale, že údajně u těchto benzínových motorů 1.8 se ventily nedají štelovat, což je pro mě neuvěřitelná informace, pokud je tedy pravdivá a že nejsou vhodné na LPG-zaklepávající se ventily...

Takže jsem zase na začátku a nevím na co se zaměřit, jsou Oktávky a Fábie vhodné na přestavbu LPG a jeké motorizace, konkrétně?
Mylsim, že motory by měli mít hydroštely, právě kvůli zmíněným možným problémům s ventily, seřizovaní ventilů systémem podložek je příliš složitý a také drahý...

O Škodovky jsem se vůbec nezajímal, takže nemám přehled,ale na Fábie jsem moc pozitivna neslyšel...

Mám připraveno 150tis, ale pokud by za to to auto stálo, jsem ochoten si připlatit.Napadla mě i myšlenka, pořídit něco daleko většího, např. Nissa NV200, ale zdá se mi to na každodenní jízdy po městě celkem nevhodný a pohodlí jako v kombíku tam asi taky nebude, navíc je to relativní novinka,ojetiny zatím moc nejsou...Další alternativi jsou Scudo,Doblo,Kango,E😜ert,Caddy,ap.

Děkuji za informace a tipy,docela to spěchá...
-základ je , aby motor byl vhodný na provoz na LPG (např. přímé vstřikování údajně vhodné není).
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Technik co montoval LPG do auta mne ma nekolik let Octavii 1.8T na LPG a nic lepsiho pry neni 😄 Co se tyce montaze z jinyho auta, teoreticky to mozny je, ale pri cene 23tisic za novej system sekvencniho vstriku s toroidni nadrzi se to snad ani nevyplati. Jednak je to pakarna pri zapisu do TP, druhak je otazka stari nadrze a beztak se nektery veci pri re-montazi musi koupit znova.
marek1300
1.8T to je turbo?Jakej to má výkon a kolik to cca žere?

Turbo bych jako vhodnej motor netipoval, díky
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jo, je to turbo. S turbem až takový problém není, má to třeba v Octavii 110 kW a jede to slušně... [odkaz]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Někteří nedoporučují na LPG Fordovské motory, těžko říci, já mám najeto 300t km bez přimazávání ventilů a to ještě bez sekvenčního vstřikování... takže se to podepsalo jen na těsnosti sání, které se muselo přetěsnit. Se sekvenčním vstřikováním už tyhle problémy nejsou. Někteří doporučují jak říkáš 1.8 T, někteří 1,4 16V 55 kW co byl ve Fabii I a třeba ta má 1,6 16V 79 kW od Renaultu taky snáší LPG dobře (pozor, raději nebrat stejný motor s variabilním časováním ventilů). Možností je hodně...

Tu přestavbu z jednoho do druhého auta... dá se to, ale jak píše Slavek, záleží na stáří nádrže a celkovém stavu systému a opravdu spoustu dílů stejně bude třeba koupit nových...
marek1300
má někdo zkušenost s použitím LPG systému z ojetého auta, respektive demontáží ze "starého" auta a následnou montáží do novějšího?

Lze systém LPG takto přendat a následně použít,hlavně v souvislosti s papírováním, po technické stránce myslím, by s tím neměl být problém,pokud si tento systém bude rozumět s novým motorem...

Jednalo by se o LPG z Hyundai Lantry 1.6, 16V

díky
Kamos ma Primeru P11-144, benzinovy dvojliter SR20DE 103kW na LPG. Pouziva ju ako taxik. Takze nabeha dost, problemy s LPG nespominal. Akurat to uz su starsie vozy, P11 sa robila tusim iba do roku 2002, potom zacala P12. Ta vsak vobec nema taku dobru povest ako P11.
Dalsia vec, P11 je o hodny kus mensia nez Mondeo mk III.
marek1300
měl by někdo zkušenost s Daewo👋Chevrolet Nubirou(Lacetti) v kombíku? Těžko se o tomto autě schání informace-moc jich není...
Co za motory používá a jsou vhodné na provoz LPG?

[odkaz]